2012. november 12., hétfő

És már megint a H&M - Und schon wieder das H&M


A H&M-et 1999-ben ismertem meg. Mára már –ugyan egy „kis” késéssel - de betört a magyar piacra is. Ez a ”kis” azt jelenti, h a magyar közönségnek esélye sem volt arra, h megtudja, milyen is volt anno a H&M és mi lett belőle, ill. milyen irányba halad. Ezért egy rövid összefoglaló: Anno 1999-ben is már volt a H&M-n belül több féle vonal. Pl. megvolt az L.O.G.G. sport rész és volt egy vagányabb, „extrémebb” részük is, amit akkoriban nem Divided-nek hívtak. Ha jól emlékszem nem volt külön elnevezés. Csak annyit lehetett tudni, h a legtöbb üzletben, ahol ez adott volt, a legjobb cuccok az alagsorban voltak fellógatva. Kicsit olyan volt, mintha vmi jelmezboltban lennénk, agyontömve áruval. Hát mit mondjak, imádtam!
Ich habe H&M 1999 kennengelernt. Jetzt -zwar mit ein "wenig" Verspätung- erschien die Marke auch in Ungarn. Die "kleine" Verspätung bedeutet für das ungarische Publikum, dass sie keinerlei Chancen gehabt haben zu erfahren, wie H&M früher war, was von ihm geworden ist und in welche Richtung es geht. Deswegen eine kurze Zusammenfassung: 1999 hat H&M schon auch die sportliche L.O.G.G. Linie und auch eine extremere Linie gehabt, die aber nicht den Namen Divided trug. Sie hat glaube ich gar keine extra Bezeichnung gehabt. Man wusste nur, wo es ein Keller Abteil vorhanden war, waren dort unten die coolsten Sachen gelagert. Es war ein bisschen wie in einem Kostüm Laden, vollgestopft mit Ware. Was soll ich sagen? Ich habe es geliebt!  

Amikor 1999. november első napjaiban leesett itt Ausztriában a hó nekem csak egy kiskabátom volt…Még aznap bementem a H&M-be és vettem egy klassz, hatalmas kötött sálat és egy kesztyűt. Sok ruhát is vettem olcsón és ez így ment évekig, míg el nem jött a 2002-es év. Lehet, h a 2003-as volt, már nem tudom pontosan, de ebben az időben vmikor nagyon megváltozott az árukínálatuk. Minden kifakult, beszürkült, eltűntek a színek, a jópofa stílus. Ettől kezdve max. alsóneműt vettem náluk. 2009 volt az az év, amikor behoztak végre megint 1 szuper kollekciót, viszont eddigre kezdett romlani az anyagminőségük. Hiába volt jó a póló dizájnja, ha a fény felé fordítva szinte teljesen átláttam az anyagon. Olyan volt, mintha foszlana… Kezdett megjelenni a felsők félreszabása is. 2011-ben behoztak 1 tengerész kollekciót, ami megint végre nagyon tetszett. Eddigre viszont kezdtek felmenni az árak, és az anyaminőség tovább romlott, a legtöbb pamut cuccból műszál lett. Eddigre azt a szintet is elértük, h gyak. minden 2-ik lány az utcán uabban a H&M-es pólóban uazzal a H&M-es táskával rohangált. Nem mondhatnám, h feltűnési viszketegségben szenvedek, de azért ilyen szinten nem áll szándékomban „asszimilálódni”.
H&M Pullover 34,95Eu
Als der erste Schnee im November 1999 hier in Österreich gefallen ist hatte ich nur eine kleine Jacke. Ich bin dann ins H&M wo ich mir einen riesigen, echt tollen Schal und ein paar Handschuhe gekauft habe. Ich habe auch noch viele coole Kleider günstig gekauft und so ging es einige Jahre weiter. Bis 2002 kam. Vielleicht war es 2003, ich kann mich nicht mehr genau erinnern. Auf jeden Fall in dieser Zeit haben sie ihr Angebot stark verändert. Alles wurde blass und grau, die coolen Farben und Schnitte waren verschwunden. Ab da habe ich nur mehr Unterwäsche dort gekauft. 2009 brachten sie dann wieder eine tolle Kollektion heraus die Stoffqualität wurde aber schlechter. Um sonst war der Design des T-Shirts cool. Als ich ihn gegen das Licht gehalten habe konnte ich beinahe durchschauen. Es wirkte als der Stoff zergehen würde...Mir fiel auf dass viele Sachen auch falsch geschnitten wurden. 2011 kam eine super maritime Kollektion, die ich wirklich gemocht habe. Die Preise stiegen aber, die Qualität sank weiter, von den meisten Baumwolle Kleider wurden Chemiefaser. Das war der Moment indem wir auch die Stufe erreicht haben, wo jedes 2. Mädchen auf der Strasse in der gleichen H&M T-Shirt mit der gleichen H&M Tasche herum lief. Ich kann zwar nicht behaupten, dass ich unbedingt ausfallen möchte, aber eine "Assimilation" in den Ausmaßen habe ich mir nie gewünscht. 
Tetszett, h 2011-re behozták az elegánsabb, ún. „business look”-ot is, amiből azért lehetett választani. Pl. vettem ekkor 1 ceruza szoknyás kosztümöt, aminek a zakójáért viszont 11200Ft-ot fizettem! 1 Mango-ban uennyiért tudtam, h milyen minőséget kapok, de itt nem volt garantált semmi, hiszen a H&M eddig nem elsősorban a minősége, hanem inkább az olcsó árai miatt volt népszerű. A klasszikus H&M-től gyak.teljesen elpártoltam, már csak a Divided üzletükben vásároltam. (Igen, van ahol a Divided márkavonaluknak saját üzlethelyisége van.) 2012. Ebben az évben már egyáltalán nem vásárolok náluk. (Korrektúra: vettem náluk 5 pár zoknit.) Elsősorban azért nem, mert döbbenetesen felmentek az árak és a minőséget ezzel egyenes arányban nem javították. Egy pulóver pl. 20% Polyamid, 27% Acryl, 45% gyapjú, 5% Polyester 3% összetételnél ne legyen 9800Ft. Főleg akkor ne, amikor uezt a minőséget dizájnban verve hozza a C&A 3640Ft-ért…
C&A Clockhouse 13Eu
Es hat mir gefallen, dass sie ab 2011 auch den "business look" angeboten haben, wovon ich einiges heraus suchen konnte. Z.B. habe ich mir eine klassische Kostüme mit Bleistiftrock gekauft, aber die Jacke dazu kostete 40Eu!. In 1 Mango habe ich für soviel Geld genau gewusst was für eine Qualität ich bekomme, aber diesmal war nichts garantiert, denn H&M war bis jetzt nicht so sehr wegen der super Qualität wie eher wegen den günstigen Preisen so beliebt. Im klassischen H&M habe ich dann gar nicht mehr eingekauft nur bei Divided. (Ja, es gibt Städte wo die Divided Linie ein eigenes Geschäftslokal hat.) 2012. In diesem Jahr kaufe ich gar nicht mehr bei H&M ein. (Korrektur: Ich habe mir bei denen 5 paar Socken besorgt.) Vor allem nicht, weil ihre Preise extrem gestiegen sind und die Qualität haben sie nicht dem entsprechend verbessert.  Wenn ein Pullover 20% Polyamid, 27% Acryl, 45% Wolle, 5% Polyester 3% Zusammensetzung hat, dann soll er nicht 35Eu! kosten. Vor allem dann nicht, wenn die gleiche Qualität mit einem besseren Design C&A für 13Eu anbietet...

Sorry....Biztos vagyok benne, h sokan vagytok, akik csalódva olvassátok ezt a bejegyzést és talán egyet sem értetek velem. Akinek aránylag új a H&M, az nem ismerheti másnak, mint amilyen most, de nekem fáj a szivem, h ebbe az irányba mentek el...Azért reménykedem, h nem sokára újra meg fogja érni bemenni. Addig is marad alkalom adtán a H&M Home, amire a magyar közönségnek minden bizonnyal ismét majd fényéveket kell várnia.
Sorry...Ich bin mir sicher, dass Ihr jetzt zahlreich seid, die über diesen Beitrag enttäuscht seid und vielleicht sied Ihr auch nicht meiner Meinung. Für alle für die H&M eine relativ neue Entdeckung ist, können die Marke gar nicht anders kenne, nur wie sie jetzt ist. Mir tut aber das Herz weh, dass sie sich für diese Richtung entschieden haben. Ich gebe aber die Hoffnung nicht auf, dass es für mich sich bald wieder lohnen wird, rein zu gehen. Bis da bleibt mir ab und zu der H&M Home übrig, worauf das ungarische Publikum mit Sicherheit wieder mehrere Lichtjahre warten werden muss.  










1 megjegyzés:

  1. A múlt héten olvastam az egyik blogban pont ugyan erről. Ott a C&A-ról is volt szó, hogy milyen sokat romlott a minőség és mennyivel szűkült a választék. Magyrországi üzletekről volt szó.

    Ami az anyagösszetételeket illeti, a hihetetlenül rossz gyapottermésnek most csapódik le a hatása a piacon. A hihetetlen kedvezőtlen időjárás miatt, a kínai gyapottermés 80-90%-a tulajdonképpen oda lett. Ugyan, Indonézia nem egy nagy gyapottermelő ország, de az sem segített, hogy az ottani ültetvényeket elvitte a sárlavina egy kiadós esőzés után.

    Így, aztán nem is tudnak annyit ruhát előállítani pamutból. Ez, már érezhető a piacon, illetve az is, hogy a pamut ruhák ára még hajmeresztőbb. Ugyanakkor, az vásárlókat mégis ki kell elégíteni. Marad a műanyag és a PET palackból előállítot ruha. Mivel az adók nőnek, meg válság van, a profitot pedig maximalizálni akarják, ezért aztán ezek a ruhák is tartják az árukat. Ahol pedig még adóemelések is van - lásd Mo. helyzetét - ott még drágábbak lesznek, sőt vetekednek a 100% pamut ruhák áraival.

    Csak plusz infóként: a világ gyapottermelésének 30%-át adja Kína, 21%-át India és csak a 16%-át az USA. A többi ország termelése elenyésző, 10% alatt van.

    VálaszTörlés

Szia! Köszi, h kommentálsz:-)
Hey! Danke, dass Du komentierst:-)