2012. július 20., péntek

Mit ne tegyünk egy ruha szaküzletben 1. rész - Was wir in einem Kleidungs-Fachgeschäft nicht tun sollten Teil 1.

A mai plázák világában a legtöbb ruha üzlet leszoktatta a vevőket arról, h segítséget kérjenek (és kapjanak) az eladóktól, kiszolgálva pedig senki sincs. A vevő magára maradva keressen meg mindent egyedül. Legújabban sok üzlet eladói elkapnak minket az öltöző fülke előtt és megkérnek minket, h hozzunk ki minden ruhát és akasszuk is vissza őket. Ehhez időközben olyan szinten hozzá szoktunk, h már nem is vesszük figyelembe, h a Plázán belül szaküzletben v. olyan nagy ruhaüzletben vagyunk e, ahol pl. mindent árulnak. (pl. H&M v. C&A) Amíg a nagy ruhaüzletekben vevőként uolyan közömbösen és nemtörődömként viselkedünk az eladókkal és a többi vevővel szemben, mint ahogyan azt ők is teszik, addig egy szaküzletben ilyen viselkedéssel csak lejáratjuk magunkat. Mindegy, h van-e kiszolgálás vagy nincs, azért viselkedni ne felejtsünk el...  In der Zeit der Einkaufszentren haben uns die meisten Kleider Geschäfte davon abgewöhnt, dass wir die Verkäufer nach Hilfe fragen (und sie bekommen), und bedient werden wir gar nicht mehr. Der Kunde soll auf sich alleine gestellt alles finden. Neuerlich fangen uns in vielen Geschäften Mitarbeiterinnen noch vor der Kabine auf und bitten uns dann alles wieder mitzunehmen und zurück zu hängen. Mittlerweile haben wir uns daran dermaßen gewöhnt, dass es uns gar nicht mehr auffällt, ob wir im Einkaufszentrum in einem Fachgeschäft, o. in einem großen Kleider Geschäft sind, die z.B. so ziemlich alles anbieten. (wie z.B. H&M o. C&A) Bis wir in solchen großen Kleider Geschäften uns um die anderen Kunden gar nicht kümmern, und gegenüber allen Ignoranz aufbringen, sind wir mit so einer Verhaltensweise in einem Fachgeschäft völlig daneben. Denn egal ob wir eine Bedienung bekommen oder nicht, benehmen sollten wir uns trotzdem können...



Mit nem illik egy szaküzletben:

  • Köszönés nélkül belépni
  • Az eladó köszönését nem viszonozni
  • Úgy besétálni az üzletbe, h közben telefonálunk
  • Megállni az üzlet közepén és nekiállni telefonálgatni
  • Üdítővel, kávéval, sült krumplival stb. belépni, az üzletben enni, inni
  • Üdítős/kávés poharat letenni a pultra, áru mellé az asztalra, polcra, stb.
  • Hangosan nevetni, idétlenkedni, kiabálni, rohangálni
  • Az árut fennhangon ócsárolni
  • Az eladó kérdésére, h tehet-e értünk vmit 1xűen csak rávágni, h "Nem"  
  • "Csak körülnézek" címszó alapon az egész üzletet szétpakolni
  • Egyáltalán semmilyen választ nem adni
  • Az eladót levegőnek nézni
  • Úgy válaszolni, h közben az eladónak hátat fordítunk
  • Válasz nélkül 1xűen csak hátat fordítani
  • Pont az eladónak tartani kiselőadást az üzlet profiljáról/ az üzletben árult márkáról
  • Megkérdezni, h "De ugye az áru nem hamisítvány?"
  • Nem felfogni, h egy bizonyos márkaüzlet más márkákat nem árul 
  • Tudni, h márkaüzletben vagyunk, mégis fennhangon nyafogni, h "Hú, de milyen drága!" 



     Was sich in einem Fachgeschäft nicht gehört:
    • Ohne Begrüßen eintreten
    • Die Begrüßung der Verkäuferin nicht erwidern
    • Beim Telephonieren ins Geschäft eintreten
    • Im Geschäft stehen bleiben und beginnen zu telephonieren
    • Mit Saft/Kaffee, Pommes usw. ins Geschäft eintreten, dort essen, trinken
    • Saft/Kaffee Becher auf den Pult/Regal/ Tisch neben der Ware platzieren
    • Laut herum lachen, herum blödeln, herum schreien, hin und her laufen
    • Die Ware mit lauter Stimme schlecht machen
    • Auf die Frage der Verkäuferin ob sie etwas für uns tun kann einfach nur einen "Nein" baffen.
    • Unter dem Motto "Ich schau nur rum" das ganze Geschäft auseinader nehmen
    • Gar keine Antwort zu geben
    • Die Verkäuferin gar nicht zu beachten
    • So antworten, dass man inzwischen seinen Rücken zeigt
    • Ohne Antwort den Rücken zu kehren
    • Ausgerechnet die Verkäuferin über die Ware/Marke Vortrag zu halten
    • Fragen "Ob die Ware aber wirklich keine Fälschung ist?"
    • Nicht zu kapieren, dass ein bestimmtes Markengeschäft andere Marken nicht verkauft
    • Wissen, dass man in einem Markengeschäft ist, trotzem laut über die hohen Preise zu klagen   

      Folyt. köv....
      Fortsetzung folgt....

      1 megjegyzés:

      Szia! Köszi, h kommentálsz:-)
      Hey! Danke, dass Du komentierst:-)